Zajęcia dodatkowe

  • Rytmika

    Zajęcia rytmiczne to obowiązkowe zajęcia wynikające z realizacji programu edukacyjnego. W ramach zajęć z rytmiki dzieci zachęcane są do wspólnych zabaw przy akompaniamencie pianina. Dzieci ćwiczą pamięć słuchową oraz koncentrację poprzez naukę piosenek o różnorodnej tematyce dostosowanej do wieku dziecka, pór roku lub zbliżających się uroczystości np. jasełka, dzień mamy i taty. Ponadto, dzieci mają możliwość poznania różnych instrumentów oraz zagrania na nich np. skrzypce, cymbałki, gitara. Poznają również podstawowe pojęcia muzyczne jak nuta, rytm, zwrotka, refren itp. Są to bardzo lubiane przez dzieci zajęcia, których koszt pokrywa nasze przedszkole. 

    Zajęcia rytmiczne prowadzą instruktorzy rytmiki z Lubelskiego Centrum Inicjatyw Tanecznych – Marcin Snuzik.

  • Zajęcia taneczne

    Walc, tango, disco, cza-cza, poleczka, makarena, rock and roll- to tylko niektóre style taneczne jakie nasze dzieci poznają na zajęciach z tańca. Dzieci uczą się wspólnych układów tanecznych jak i tańca towarzyskiego w parach. Dzięki uczestnictwie w tych zajęciach dzieci nie tylko rozwijają zdolności taneczne ale również uwrażliwiają się na muzykę, doskonalą koordynację ruchową, harmonię ruchową ciała oraz poczucie rytmu. Również i koszt tych zajęć pokrywany jest z budżetu przedszkola.

    Zajęcia taneczne prowadzą instruktorzy tańca z Lubelskiego Centrum Inicjatyw Tanecznych – Marcin Snuzik.

  • Klub Małych Odkrywców

    Klub Małych Odkrywców są to zajęcia naukowe wychodzące na przeciw zaspokajaniu naturalnej dziecięcej ciekawości.  Przedszkolaki często zadają pytania: dlaczego? Jak? Itp. W trakcie zajęć mają możliwość samodzielnego szukania odpowiedzi dotyczących tajemnic przyrody i otaczającego nas świata. Poprzez obserwację, eksperymenty i zabawę dzieci poznają właściwości powietrza np. czym różni się ciepłe powietrze od zimnego, czy powietrze zajmuje miejsce, czy jest ciężkie i czy można je zobaczyć. Dużym zainteresowaniem cieszą się również wszelkie doświadczenia związane z badaniem właściwości wody np. różne stany skupienia wody, co pływa a co tonie, rozpuszczalność wybranych substancji, czy woda potrafi płynąć do góry? Wiele zagadnień poruszanych podczas cyklicznych spotkań dotyczy fizyki i chemii. Realizowane tematy to m. in.: 

    • Co to jest grawitacja?
    • Dobre i złe przewodniki ciepła.
    • Poznawanie właściwości magnesu.
    • Odbicie światła.
    • Elektrostatyka i elektryczność.
    • Ruch – dlaczego należy zapinać pasy w samochodzie
    • Czy olej miesza się z wodą.
    • Jak „czaruje” wywar z czerwonej kapusty? – rozpoznajemy kwasy i zasady.
    • Mikstura z bąbelkami – dwutlenek węgla.
    • Eksperymenty z witaminą C
    • Kiedy żyły dinozaury?
    • Wybuch wulkanu.
  • Gimnastyka ogólnorozwojowa

    Są to zajęcia obowiązkowego programu edukacji. W czasie tych zajęć dzieci realizują swoją potrzebę ruchu, podnoszą ogólną sprawność fizyczną, kształtują prawidłową postawę oraz doskonalą koordynację ruchową. Zajęcia prowadzone są w formie zabaw i gier sportowych, ćwiczeń gimnastycznych z przyborami oraz ekspresji ruchowej przy muzyce. Celem tychże zajęć jest profilaktyka wad postaw u dzieci.

  • Warsztaty z szycia

    „Tańcowała igła z nitką”- taką nazwę ma cykl spotkań, na których dzieci samodzielnie zszywają filcowe elementy, przyszywają guziki a w efekcie tworzą piękną pracę- w tym roku o tytule „Łąka”. Dzieci samodzielnie nawlekając bezpieczne igły, zawiązując supełki i szyjąc prostym ściegiem czą się koncentracji, skupiania uwagi oraz dokładności- tak niezbędnych podczas nauki w czasie nauki szkolnej. Koszt zajęć również leży po stronie przedszkola.

  • Karate

    Karate tradycyjne to starożytna i piękna sztuka samoobrony bez broni. Opiera się w większym stopniu na wykorzystaniu możliwości całego ciała (synchronizacji oddechu, napięcia i rozluźnienia mięśni i dynamiki całego ciała), niż siły mięśni rąk i nóg.
    W zastosowaniach praktycznych liczy się strategia i szybkość reakcji w połączeniu z mocnym duchem walki.
    W karate nie można oddzielić od siebie sfery fizycznej i psychicznej – obie łączą się harmonijnie ze sobą. Ćwiczący uzyskuje wiarę w siebie, opanowanie i jasny osąd sytuacji, dzięki czemu ciało reaguje zawsze w należyty sposób.
    Jeśli korzystamy z technik, jakie daje nam karate tradycyjne, waga i wzrost przeciwnika przestają mieć znaczenie. Karate zatem może nauczyć się każdy, niezależnie od wieku i siły fizycznej. Uprawianie karate sprawia, że pozbywamy się nieprawidłowych nawyków nabytych na skutek trybu życia właściwego współczesnej cywilizacji. Należą do nich wady postawy, upośledzenia aparatu ruchowego i oddechowego, a także zahamowania psychiczne i charakterologiczne.
    Uprawianie karate wpływa wszechstronnie na kondycję fizyczną: podnosi siłę i elastyczność mięśni, poprawia szybkość, zwinność, koordynację ruchową i wydolność krążenia.

    Zajęcia karate prowadzi instruktor Sebastian Batoroski.

  • Religia

    Dbając o duchowy rozwój dziecka od najmłodszych lat i w sposób dostosowany do wieku i możliwości przybliżamy dziecku świat Boga, ponieważ dziecko jest zainteresowane wartościami religijnymi poprzez piosenkę, słowo, modlitwę, wiersz zdobywa umiejętności.

    Zajęcia prowadzi pani dr Olga Stefaniak.

  • Szachy

    Są specyficznym urządzeniem doskonalenia umysłu, gdyż dzieci grając w tę grę nie zdają sobie sprawy, że jednocześnie ćwiczą intelekt. Dziecko przede wszystkim musi przestrzegać określonych zasad, przy jednoczesnym rozwiązywaniu problemów, które czyhają na szachownicy. Ważnym aspektem gry jest ćwiczenie kreatywności. Często szachy są traktowane jako dbry wstęp do matematyki, uczy abstracyjnego myślenia i zastanawiania się.
    Dzieci podczas rywalizacji mają możliwość integracji, zdrowej rywalizacji i dobrej zabawy.

    Prowadzący – Łukasz Dymek